Menu Zostań
dystrybutorem

Blog

Który preparat będzie najlepszy do mycia mojego ciągnika?


Ku Twojemu zaskoczeniu, odpowiedź brzmi - to zależy…. :)

 

Zależy od tego:

  • Jakie zabrudzenia będziemy chcieli wyczyścić?
  • Jaką kondycję ma lakier? Czy maszyna jest stara czy nowa?
  • Czy silnik lub podzespoły hydrauliczne mają wycieki?
  • Jak często ją myjesz?

 

Jeśli maszyna jest dość świeża, a mycie przeprowadzamy często, na pewno zależy nam aby pozostała w takiej kondycji jak najdłużej. W takim przypadku rozsądniejszy będzie wybór piany aktywnej o pH zbliżonym do neutralnego, która do nam bezpieczeństwo którego oczekujemy.

PIANA AKTYWNA DO MYCIA MASZYN ROLNICZYCH

  • zawiera inhibitory korozji - zabezpiecza wszystkie elementy narażone na działanie warunków atmosferycznych (lakierowane i nielakierowane)
  • zawiera dodatek zmiękczający wodę - dzięki niemu łatwiej rozpuszcza uporczywy brud, nie pozostawiając przy tym zacieków
  • zawiera dodatek nabłyszczający - nadaje wyjątkowy blask elementom lakierowanym
  • niska zasadowość (pH=9) - dzięki temu preparat jest niezwykle bezpieczny dla czyszczonych powierzchni i nie powoduje płowienia lakieru
  • nie zawiera sody kaustycznej (0%) - często wykorzystywanej substancji o właściwościach żrących
  • zawiera dodatek zapachowy - dzięki czemu każde mycie stanie się przyjemnym doznaniem

 

Regularne stosowanie tego preparatu pozwoli nie tylko utrzymać ciągnik w czystości, nie narażając go równocześnie na utratę połysku, ale dzięki inhibitorom korozji zabezpieczy go również przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, takich jak np. słońce czy kwaśny deszcz. Trzeba natomiast pamiętać że mycie to jedno, a zabezpieczenie drugie. Jeśli chcemy zachować na długo możliwość mycia delikatną dla lakieru pianą, warto zastosować po myciu zabezpieczenie jakim jest hydrowosk. Oprócz solidnej warstwy hydrofobowej nada on Twojej maszynie głęboki połysk oraz zabezpieczy dodatkowo powierzchnię przed ponownymi zabrudzeniami. 

 

Systematyczność jest tutaj bardzo istotna, ponieważ przy sporadycznym myciu, zabrudzenia mogą być zbyt trudne do usunięcia za pomocą delikatnego środka czyszczącego. Starsze maszyny mają również problemy z drobnymi wyciekami oleju lub płynu z hydrauliki, z czym delikatna piana niestety sobie nie poradzi. Nie oszukujmy się - poważne zabrudzenia wymagają użycia poważnego preparatu. 
W takich przypadkach z pomocą przychodzi MOCNY DWUFAZOWY PREPARAT CZYSZCZĄCY, który poradzi sobie z praktycznie każdym rodzajem zabrudzeń.
Jest to silny preparat o wysokim pH (pH=13), który może być stosowany zarówno do mycia powierzchni lakierowanych, jak i do mycia silników i podzespołów mechanicznych. Świetnie radzi sobie z zabrudzeniami olejowymi i smarami, a dzięki temu że wykazuje więcej właściwości myjących niż żrących, nadaje się również do lakieru. Oczywiście przy wieloletnim stosowaniu może odbić się to delikatnie na kondycji lakieru, ale jeśli nie jest on już obecnie pierwszej świeżości, chyba nie mamy się czym przejmować… ;) 

        

Nie zrozum nas źle, nie można porównać jego działania do preparatów typu TRUCK, które już od pierwszego użycia wpływałyby na płowienie lakieru. Wypada on raczej jak mocna piana aktywna na myjni bezdotykowej - delikatne płowienie zaczyna się pojawiać po kilkuletnim stosowaniu.
Przy użyciu tego typu preparatu (preparat zasadowy) warto pamiętać, że nie można dopuścić do jego wyschnięcia na czyszczonej powierzchni. Nie wolno go też nakładać na rozgrzaną powierzchnię, a płukanie po myciu powinno być obfite i dokładne. Zacieki, które mogłyby powstać przez nieprzestrzeganie tych zasad, mogą zostać zlikwidowane wyłącznie przez korektę lakieru (polerkę).

 

 

 ZAMÓW BEZPŁATNE PRÓBKI                   lub                PRZEJDŹ DO SKLEPU ONLINE

Nasze produkty kupisz u dystrybutorów:
  • AGROMA S.A.
  • Mizar
  • Świerkot
  • Agro Masz